Kvalita

      Komentáre vypnuté na Kvalita

Kvalita nafukovacích  atrakcií a iných reklamných produktov.

Čo je to kvalita? V dnešnej dobe rarita…

Vo všeobecnosti dané slovo má predstavovať : dlhodobú výdrž a prevádzku a čo najmenšiu poruchovosť. Osobne si predstavujem vec/tovar, ktorý vydrží v bežnej prevádzke aspoň 10 rokov v rámci správneho používania a starostlivosti.

Osobná skúsenosť – kedysi dávnejšie – za mladi – noname botasky ( cca 10rokov ),  chladnička Calex  ( cca 15rokov), pračka Tatramat ( cca 20rokov), bycikel Favorit ( cca 15rokov). V súčasnosti, ešte v prevádzke VW Golf (r.v.2008), zimné topánky Reiker (r.v.2009), stolný počítač noname ( r.v.2009) a samozrejme nafukovacie atrakcie VIV ( r.v. od 2005). Zhruba všetko, čo funguje tip top. Zvýšných zhruba 95% vecí ktoré využívam, zďaleka nedosiahnu spomenutú životnosť a funkčnosť.

Boli časy, keď drahé bolo kvalitné a lacné nekvalitné. Žiaľ, už to neplatí. Vzhľadom na korporátny kapitalistický systém produkcie tovarov je takmer všetká výroba globálna, t.j. vyrobená v Číne. Ešteže zopár „mamutov“ výroby, malé a stredné firmy v EU, sa nájde bez závislosti od čínskeho produkčného gigantu.

Jednou z nich je európska spoločnosť VIV, ktorá vyrába kvalitné nafukovacie atrakcie a reklamy v súlade s prísnymi normami EU. Okrem toho, že všetky atrakcie na prenájom disponujem od daného výrobcu, mal som príležitosť predávať ich výrobky na slovenskom trhu. Chvalabohu ani roky po predaji niekoľkých desiatok atrakcií, či reklám som nemusel riešiť reklamácie, ani pri tých vlastných.

Žiaľ, prišlo k nám, na Slovensko, tornádo lacnej čínskej produkcie v danej oblasti businessu. Aj keď ako obchodník som nebol nadšený, výzvu násobne lacnejšej konkurencie som prijal. Čas ukázal , ktorým smerom sa klientela na slovensku uberá. Šetrenie kupcov na výrobkoch z východu sa čoskoro prejavilo častými žiadosťami o pomoc pri oprave, či nefunkčnosti lacno nakúpených, nekvalitných atrakcií. Nuž ale žiaden európsky výrobca samozrejme čínske produkty neopravuje. Problémy sa prejavili medzi prvým a tretím rokom prevádzky. Tak čo s tým? Neviem, možno kúpili inú, žeby o5 z Ázie?

Od koho teda kúpiť nafukovaciu atrakciu, či reklamu? Odporúčam kvalitu, odporúčam True Joy. Ale nie, samozrejme výber predajcu je vždy na Vás. Ale napriek tomu, s kúpou rád pomôžem, prípadne poradím na ktoré dôležité veci si u atrakcií prípadne predajcu dať pozor.

Príklad

Dlhé roky sledujem vývoj predaja a prenájmu výrobkov v tejto branži. Roku 2008 som zaregistroval nástup nového predajcu z Trenčína, ktorý sa tváril ako výrobca daných produktov. Bohužiaľ, nevyrábal dané výrobky, ale dovážal z Číny za zlomkové ceny EU výrobcov. Keby aspoň si na stránky nedával fotky z fabriky plnej Číňanov. Pri danej kvalite určite nastali  problémy s klientami, ktoré sa vyriešili jednoducho, po slovensky, zmenou názvu firmy. Podľa jeho web stránky sa stal za posledné dva roky jeden z najväčších výrobcov atrakcií a reklám v EU. To teda určite! J Je to pravdepodobne dobrý obchodník – predá čokoľvek za akože výhodnú cenu. Veď dôležité je mať pekný obal, nie to, čo je vnútri.

Nuž ale chcete kupovať u dobrého alebo seriózneho obchodníka?? Úprimne, ja osobne nie som dobrým predajcom. V prípade záujmu klienta mojou prvou otázkou je : na čo presne bude výrobok slúžiť a ako často. Ak máte záujem používať atrakciu či reklamu príležitostne, nemá význam kupovať oveľa drahší kvalitnejší produkt. Preto odporúčam lacnejšiu čínsku produkciu so všetkými negatívami, ktoré prináša aj napriek tomu, že ju v ponuke nemám. Samozrejme po podaní adekvátnych informácií. Firemné a tiež osobné krédo : Všetko pre klienta!

V tom vidím rozdiel medzi dobrým a serióznym predajcom.

P.S. Nie, v Číne sa nevyrába len „šmejd“ a v EU či USA iba kvalita. Nie, ne-predávam/prenajímam výrobky najlepšie na svete, alebo áno? 🙂

v.r. Maroš Gaura